Pogosta vprašanja
Oglejte si seznam najpogosteje zastavljenih vprašanj.
Postopek izpolnjevanja obrazca
S procesom ocene vrednosti podjetja začnete enostavno tako, da v naš spletni obrazec vnesete ali naložite nekaj ključnih finančnih podatkov ter odgovorite na določeno število vprašanj, s katerimi dobimo vsebinske razlage finančnih števil in s tem podrobnejši vpogled v podjetje. Po zaključenem procesu bomo pregledali oddane podatke ter ocenili ali je podjetje primerno za oceno in vas morda tudi kontaktirali za kaka dodatna pojasnila.
Pri izpolnjevanju obrazca na naši spletni strani omogočamo 3 različne opcije posredovanja finančnih podatkov.
1.) S samostojnim vnosom finančnih podatkov
Potrebne finančne podatke podjetja vnašate sami neposredno v obrazec. Prednosti izbire te opcije so, da lahko pri tem lahko vnesete tudi najbolj aktualne podatke tekočega leta, lahko vnesete tudi podatke podjetja s sedežem izven Slovenije, poleg tega pa lahko kumulativno vnesete podatke za 2 ali več podjetij skupaj (če bi morda želeli skupno vrednost 2 ali več povezanih podjetij).
2.) S posredovanjem davčne ali matične številke
Pri izbiri omenjene opcije nam v obrazcu posredujete le davčno in matično številko podjetja, člani naše ekipe pa iz javnih evidenc sami prenesejo finančne podatke podjetja. Prednost te opcije je ta, da proces terja najmanj časa in truda s strani uporabnika, vendar pa ta je opcija za enkrat možna le za slovenska podjetja, ocena vrednosti pa velja na dan zadnjih javno dostopnih podatkov.
3.) Z nalaganjem datotek
Finančne podatke nam posredujete tako, da datoteke z omenjenimi podatki naložite neposredno na našo stran. Prednost izbire te možnosti je ta, da lahko naložite najbolj aktualne finančne podatke podjetja ter to, da lahko posredujete podatke za podjetje s sedežem izven Slovenije.
1.) S samostojnim vnosom finančnih podatkov
Potrebne finančne podatke podjetja vnašate sami neposredno v obrazec. Prednosti izbire te opcije so, da lahko pri tem lahko vnesete tudi najbolj aktualne podatke tekočega leta, lahko vnesete tudi podatke podjetja s sedežem izven Slovenije, poleg tega pa lahko kumulativno vnesete podatke za 2 ali več podjetij skupaj (če bi morda želeli skupno vrednost 2 ali več povezanih podjetij).
2.) S posredovanjem davčne ali matične številke
Pri izbiri omenjene opcije nam v obrazcu posredujete le davčno in matično številko podjetja, člani naše ekipe pa iz javnih evidenc sami prenesejo finančne podatke podjetja. Prednost te opcije je ta, da proces terja najmanj časa in truda s strani uporabnika, vendar pa ta je opcija za enkrat možna le za slovenska podjetja, ocena vrednosti pa velja na dan zadnjih javno dostopnih podatkov.
3.) Z nalaganjem datotek
Finančne podatke nam posredujete tako, da datoteke z omenjenimi podatki naložite neposredno na našo stran. Prednost izbire te možnosti je ta, da lahko naložite najbolj aktualne finančne podatke podjetja ter to, da lahko posredujete podatke za podjetje s sedežem izven Slovenije.
Potrebe se razlikujejo glede na izbiro paketa. Pri izbiri vnosa s samostojnim vnosom finančnih podatkov boste potrebovali finančne izkaze in bilance za preteklih nekaj let. Pri izbiri možnosti z nalaganjem datotek, boste potrebovali datoteke, katere vsebujejo izkaze poslovnih izidov in bilance stanj preteklih let, pri izbiri opcije s posredovanjem davčne in matične številke, pa le omenjena dva podatka.
Poleg finančnih podatkov so ključnega pomena v obrazcu tudi sami odgovori na zastavljena vprašanja o podjetju. Zelo možno je, da nekaterih odgovorov ne boste poznali, zato je pri vseh odgovorih možna tudi opcija »Ne vem«. Brez skrbi, oceno vrednosti lahko naredimo v vsakem primeru, vendar pa več odgovorov na vprašanja, kot boste podali, manjši bo potencialen razpon ocene vrednosti in bolj bo ocena vrednosti natančna.
Poleg finančnih podatkov so ključnega pomena v obrazcu tudi sami odgovori na zastavljena vprašanja o podjetju. Zelo možno je, da nekaterih odgovorov ne boste poznali, zato je pri vseh odgovorih možna tudi opcija »Ne vem«. Brez skrbi, oceno vrednosti lahko naredimo v vsakem primeru, vendar pa več odgovorov na vprašanja, kot boste podali, manjši bo potencialen razpon ocene vrednosti in bolj bo ocena vrednosti natančna.
Da. Pri izpolnjevanju obrazca na naši spletni strani lahko spremenite valuto vrednotenja iz EUR v USD (ameriški dolar), HRK (kuna), CHF (švicarski frank), RSD (srbski dinar), BAM (konvertibilne marke) ali MKD (makedonski denar).
Vrednotenje
Metoda diskontiranih denarnih tokov
Metoda diskontiranih denarnih tokov temelji na projekcijah prihodnjih denarnih tokov podjetja. Pri metodi prostih denarnih tokov brez upoštevanja zadolženosti, predpostavljamo, da bo podjetje nadaljevalo s poslovanjem v neskončnost. Za uporabo te metode je potrebno najprej prilagoditi ali normalizirati poslovne rezultate ter ugotoviti denarne tokove podjetja, nato pa je prek temeljev poslovanja in glede na panožne podatke potrebno oceniti še prihodnji razvoj podjetja. V zaključku je nujno oceniti še stopnjo donosnosti kapitala, ki bi jo potencialni vlagatelji zahtevali za prevzem tveganja in naložbo v dano podjetje. Z omenjeno potrebno stopnjo donosnosti denarne tokove diskontiramo in izračunamo današnjo vrednost vseh bodočih denarnih koristi.
Metoda večkratnikov
Pri omenjeni metodi analiziramo borzne cene ali nedavne transakcije primerljivih podjetji v panogi. Na podlagi analize pridobimo različne multiplikatorje oziroma večkratnike, po katerih se opazovana podjetja prodajajo (vrednost/dobiček, vrednost/EBITDA, vrednost/prihodki ipd.), ki jih nato apliciramo na ocenjevano podjetje. Ker gre za podjetja, ki kotirajo na organiziranem trgu, je multiplikatorje potrebno še prilagoditi, da bi jih lahko nato uporabili za namen ocene vrednosti manjšega zasebnega podjetja, ki so v marsičem drugačna od večjih borznih podjetij.
Metoda diskontiranih denarnih tokov temelji na projekcijah prihodnjih denarnih tokov podjetja. Pri metodi prostih denarnih tokov brez upoštevanja zadolženosti, predpostavljamo, da bo podjetje nadaljevalo s poslovanjem v neskončnost. Za uporabo te metode je potrebno najprej prilagoditi ali normalizirati poslovne rezultate ter ugotoviti denarne tokove podjetja, nato pa je prek temeljev poslovanja in glede na panožne podatke potrebno oceniti še prihodnji razvoj podjetja. V zaključku je nujno oceniti še stopnjo donosnosti kapitala, ki bi jo potencialni vlagatelji zahtevali za prevzem tveganja in naložbo v dano podjetje. Z omenjeno potrebno stopnjo donosnosti denarne tokove diskontiramo in izračunamo današnjo vrednost vseh bodočih denarnih koristi.
Metoda večkratnikov
Pri omenjeni metodi analiziramo borzne cene ali nedavne transakcije primerljivih podjetji v panogi. Na podlagi analize pridobimo različne multiplikatorje oziroma večkratnike, po katerih se opazovana podjetja prodajajo (vrednost/dobiček, vrednost/EBITDA, vrednost/prihodki ipd.), ki jih nato apliciramo na ocenjevano podjetje. Ker gre za podjetja, ki kotirajo na organiziranem trgu, je multiplikatorje potrebno še prilagoditi, da bi jih lahko nato uporabili za namen ocene vrednosti manjšega zasebnega podjetja, ki so v marsičem drugačna od večjih borznih podjetij.
Seveda. V povezavi si lahko preberete več o naših metodologijah in pristopih pri vrednotenju podjetja.
Ključni dejavniki, ki določajo vrednost podjetja so predvsem pretekla uspešnost poslovanja, donosnost sredstev, moč blagovne znamke, prihodnji obeti za dejavnost, v kateri podjetje deluje, konkurenčno okolje, izkušnje in spretnost vodstvene ekipe, investicijska aktivnost, ipd.
Razumljivo je, da npr. novega lastnika oz. pridobitelja ne zanima toliko pretekla aktivnost, temveč ga zanimajo prihodnji poslovni rezultati, ki bodo realizirani po njegovem nakupu. Zanj je torej pomembnejša prihodnost in potencialna rast ali stabilnost. Taka, ki jo lahko predvidi in uresniči. Eden najpomembnejših faktorjev ocene vrednosti je zato poudarek na prihodnjih obetih, potencialni rasti ter tveganjih podjetja. Omenjene dejavnike ocenimo iz samih temeljev in dosedanjega poslovanja podjetja, panožnih napovedi in trendov ter gospodarsko-političnih situacij.
Skupna ocena vrednosti bo sestavljena s pomočjo 2 najbolj priznanih metod sestave ocene vrednosti - metoda diskontiranih denarnih tokov in metode multiplikatorjev.
Metoda Diskontiranih Prostih Denarnih tokov: Osnovni scenarij, Pesimističen scenarij in Optimističen scenarij
Metoda Multiplikatorjev: EV/Prihodki, EV/EBITDA, EV/EBIT
Za vsako metodo bomo uporabili 3 scenarije. Tako bomo dobili 6 potencialnih vrednosti. Nedvomno bomo zaradi tega dobili nekaj različnih potencialnih vrednosti podjetja ter s tem razpon, v katerem se giblje tržna vrednost ocenjevanega podjetja. Znotraj tega razpona bomo izračunali še najbolj pošteno tržno vrednost. Ne glede na to se lahko zgodi, da bi bila končna vrednost poslovne transakcije zaradi najrazličnejših okoliščin tudi precej drugačna od ocenjene vrednosti v poročilu.
Pri Tržni vrednosti delujočega podjetja se vsako podjetje pri ocenjevanju obravnava kot delujoče podjetje (angl. Going concern), kar pomeni, da se pri oceni vrednosti upošteva, da bo obravnavano podjetje nadaljevalo s svojim poslovanjem v neskončnost in nima niti namena, niti potrebe po likvidaciji ali znatnem zmanjšanju obsega poslovanja. Prav tako se smatra, da kupec in prodajalec v primeru tržne vrednosti na trgu delujeta racionalno, neodvisno in brez prisile. Tržna vrednost predstavlja najverjetnejšo ceno na prostem trgu na določen datum.
Na drugi strani je Likvidacijska vrednost podjetja, vrednost izračunana ob predpostavki likvidacije podjetja. Uporablja se praviloma takrat, ko imamo opravka s podjetjem, kjer je potencialno ogroženo nadaljnje poslovanje (vprašljiv Going concern) ali kadar ocenjujemo podjetje, kjer materialno najpomembnejšo vrednost predstavljajo sredstva podjetja in ne redno poslovanje (npr. nepremičninska podjetja ter finančni holdingi), prav tako pa je ena izmed metod, ki se uporablja pri ocenjevanju vrednosti v povezavi s stečajnimi postopki. Pri ocenjevanju likvidacijske vrednosti podjetja se praviloma zahteva sodelovanje veliko drugih ocenjevalcev vrednosti, kot so ocenjevalci nepremičnin, strojev, opreme itd. Likvidacijska vrednost je lahko nižja ali višja od tržne vrednosti podjetja.
V Valuator poročilu ocenjujemo Tržno vrednost delujočega podjetja in ne likvidacijske vrednosti podjetja.
Na drugi strani je Likvidacijska vrednost podjetja, vrednost izračunana ob predpostavki likvidacije podjetja. Uporablja se praviloma takrat, ko imamo opravka s podjetjem, kjer je potencialno ogroženo nadaljnje poslovanje (vprašljiv Going concern) ali kadar ocenjujemo podjetje, kjer materialno najpomembnejšo vrednost predstavljajo sredstva podjetja in ne redno poslovanje (npr. nepremičninska podjetja ter finančni holdingi), prav tako pa je ena izmed metod, ki se uporablja pri ocenjevanju vrednosti v povezavi s stečajnimi postopki. Pri ocenjevanju likvidacijske vrednosti podjetja se praviloma zahteva sodelovanje veliko drugih ocenjevalcev vrednosti, kot so ocenjevalci nepremičnin, strojev, opreme itd. Likvidacijska vrednost je lahko nižja ali višja od tržne vrednosti podjetja.
V Valuator poročilu ocenjujemo Tržno vrednost delujočega podjetja in ne likvidacijske vrednosti podjetja.
Vrednotenje blagovne znamke ali dobrega imena podjetja (kakovost produktov, izpolnjevanje pričakovanj kupcev ipd.) običajno predstavlja izziv pri vrednotenju podjetja.
Obstoj dobre in prepoznavne blagovne znamke za podjetje običajno pomeni, da bo dosegajo višjo ceno svojih produktov od podobnih konkurenčnih produktov ter posledično tudi višje operativne marže. Podjetjem, pri katerih je ugotovljena prednost blagovne znamke, določeni ocenjevalci vrednosti običajno izračunani vrednosti dodajo še dodatno premijo, zaradi te konkurečne prednosti. Izračunano ocenjeno vrednost na račun dobre in prepoznavne blagovne znamke povečajo še za 15-20%.
Stališče drugih ocenjevalcev (kar je tudi naše stališče) je, da je blagovna znamka (ali angleško »Brand name«) že vkomponirana v rezultate podjetja. Prav zato, ker ima podjetje učinkovito oziroma uspešno blagovno znamko, že sedaj dosega boljše rezultate, višjo rast in višje marže od konkurence. Vrednost blagovne znamke je že zajeta v poslovanje podjetja in njegovo končno vrednost. Dodatna premija za blagovno znamko zato ni potrebna, saj bi v tem primeru prišlo do dvojnega štetja učinka blagovne znamke.
Obstoj dobre in prepoznavne blagovne znamke za podjetje običajno pomeni, da bo dosegajo višjo ceno svojih produktov od podobnih konkurenčnih produktov ter posledično tudi višje operativne marže. Podjetjem, pri katerih je ugotovljena prednost blagovne znamke, določeni ocenjevalci vrednosti običajno izračunani vrednosti dodajo še dodatno premijo, zaradi te konkurečne prednosti. Izračunano ocenjeno vrednost na račun dobre in prepoznavne blagovne znamke povečajo še za 15-20%.
Stališče drugih ocenjevalcev (kar je tudi naše stališče) je, da je blagovna znamka (ali angleško »Brand name«) že vkomponirana v rezultate podjetja. Prav zato, ker ima podjetje učinkovito oziroma uspešno blagovno znamko, že sedaj dosega boljše rezultate, višjo rast in višje marže od konkurence. Vrednost blagovne znamke je že zajeta v poslovanje podjetja in njegovo končno vrednost. Dodatna premija za blagovno znamko zato ni potrebna, saj bi v tem primeru prišlo do dvojnega štetja učinka blagovne znamke.
Omejitve
- Finančna podjetja, kot so banke, zavarovalnice oziroma druge finančne ustanove,
- Start-up podjetja, ki so še v fazi zgodnje rasti oziroma razvoja in za katera še ni izoblikovan stabilen trg
Za omenjena podjetja je potreben podrobnejši finančni skrbni pregled ali pa drugačne metode, kot jih uporabljamo pri Valuator poročilu.
Pri izbiri dejavnosti je na voljo izbor 96 potencialnih dejavnosti po SKD kodi dejavnosti. Pogosto se tudi zgodi, da podjetje nima le ene dejavnosti, ampak deluje v več panogah oziroma je lahko dejavnost v kateri ustvarja vse svoje prihodke težko nedvoumno kategorizirati le eni izmed izbranih panog. Zato smo pri izpolnjevanju Valuator obrazca omogočili možnost izbrati do 4 različne dejavnosti, v katerih podjetje deluje ter vsaki izmed njih dodeliti še deleža prihodkov, ki jih v posamezni dejavnosti ustvari. Poleg tega bodo naši analitiki iz vašega kratkega opisa podjetja tudi sami točno prepoznali, v katere dejavnosti umestiti ocenjevano podjetje.
Na žalost novonastala podjetja (oziroma start-up podjetja), ki skušajo uspeti z inovativnim produktom, za katerega še ni izoblikovan stabilen trg ali pa uveljavljajo povsem nove poslovne modele, s katerimi skušajo prodreti na nova tržišča in so šele v zgodnji fazi rasti, niso primerna za Valuator vrednotenje.
Poročilo
Tukaj si lahko prenesete vzorec poročila. Poročilo je sestavljeno iz 21 strani jasnih in preglednih informacij, v katerem je ocenjevano podjetje analizirano in ocenjeno z uporabo dveh priznanih in preverjenih metod vrednotenja, vsak korak postopka pa je tudi jasno obrazložen.
Po izpolnjenem obrazcu in oddanem naročilu bo naša ekipa analizirala podjetje in dejavnost, končno poročilo pa boste prejeli najkasneje v 5 delovnih dneh od dneva plačila storitve.
Vrednost podjetja se nanaša le na presečni datum, naveden v poročilu. To je običajno na dan 31.12. preteklega leta oziroma na dan zadnjih razpoložljivih in posredovanih finančnih podatkov. V primeru, da bodo prejeti podatki medletni, se bo ocena vrednosti nanašala na medletni presečni datum, do katerega bodo posredovani podatki. Priporočljivo je, da se opravi vrednotenje podjetja na vsake 6 ali 12 mesecev.
Cenik
Cena vrednotenja in izdelave poročila je odvisna od izbire opcije vnosa finančnih podatkov podjetja. Možnost imate izbirati med tremi opcijami vnosa finančnih podatkov (1. samostojen vnos finančnih podatkov v obrazec, 2. posredovanje davčne in matične ter 3. vnos podatkov z nalaganjem datotek).
Ob zaključenem procesu vnosa podatkov vas bomo najverjetneje še kontaktirali za dodatna pojasnila oz. informacije. Pred začetkom vrednotenja in sestavljanja poročila pa je potrebno še plačilo predračuna. Podatke za uspešno plačilo predračuna vam bomo posredovali na email. Možnosti plačila s plačilno kartico ne ponujamo več.
Zasebnost
Da. Na naši spletni strani eno največjih pozornosti dajemo prav varstvu podatkov in zasebnosti uporabnikov. Podatki so shranjeni v skladu z zakonodajo EU o varstvu podatkov in GDPR uredbami. Razen za namen izdelave poročila, prejetih podatkov nikoli in na nikakršen način ne uporabimo. Kadarkoli nas lahko tudi prosite, da vaše podatke izbrišemo. Za podrobnejše informacije o varnosti podatkov se lahko obrnete na našo politiko zasebnosti.
Ne. Valuator poročilo o oceni vrednosti podjetja ter ključnih kazalnikih uspešnosti boste prejeli izključno vi. Poročila in prejetih podatkov brez vašega soglasja ne bomo delili nikoli in z nikomer.
Dodatna vprašanja
V procesu vrednotenja podjetja poizkušamo ugotoviti realno tržno vrednost podjetja. Ta vam bo prišla prav v številnih primerih, kot so:
- Ob nameravani prodaji podjetja
- Za redno spremljanje poslovanja ter s tem boljše razumevanje vašega podjetja in njegovega potenciala
- Za razrešitev partnerskih vprašanj ali sporov
- Pri dogovorih o potencialnem nakupu drugega podjetja
- Za določitev vrednosti vašega deleža v podjetju
- Pri združitvah ali prevzemih podjetij
- Pri dogovarjanju s potencialnimi vlagatelji ali pogajanjih pri drugih možnostih financiranja
- Ob vstopu ali izstopu družbenika
- Ob načrtovanju upokojitve ali prihodnosti vašega podjetja
- V dednih ali ločitvenih postopkih
Delujoč koncept – Nakup uveljavljenega podjetja je lahko manj tvegan kot ustanovitev novega, saj kot kupec že poznate delovanje, proces in koncept podjeja. Financiranje nakupa podjetja je lahko pogosto celo lažje kot zagotovitev zagonskih sredstev za novonastalo podjetje, saj se lahko banke oprejo na denarne tokove ter zgodovinske rezultate prevzemnega podjetja in ne le na projekcije novonastalega podjetja.
Blagovna znamka – Pri nakupu podjetja prevzemate tudi blagovno znamko, zato se vse koristi oglaševanja, marketinga, mreženja oziroma celotnega preteklega dela pri ustvarjanju dobrega imena ter prepoznavne blagovne znamke (kakovost produktov, izpolnjevanje pričakovanj kupcev ipd.) prav tako prenesle na vas. Z uveljavljeno blagovno znamko je kasneje bistveno lažje privabljati nove kupce, uveljavljati nove produkte oziroma se širiti na nove geografske trge.
Zaposleni – Pri nakupu so morda najbolj dragocen faktor, ki ga kupujete, prav zaposleni. Prejšnjemu lastniku je bil potreben čas ter precej dela, da je zaposlene našel, jih ustrezno usposobil ter vključil v kulturo podjetja. Z ustrezno ekipo zaposlenih, ki je že na mestu, boste bistveno lažje razvijali predvideno strategijo rasti v prihodnje.
Ni zagonskih opravkov – V kolikor kupite ali prevzamete že delujoče podjetje, lahko nemudoma začnete delati in se osredotočati na izboljšave in rast. Predhodni lastnik je za vas že poskrbel za temelje ter za zamudne in dolgotrajne zagonske opravke. Pri zagonu novega podjetja se lahko, kot rečeno, veliko časa in denarja porabi za zagonske opravke, kot so: nakup osnovnih sredstev, računalnikov, telefonov, pohištva, spisati zagonske dokumente, zaposlovanje ljudi itd.
Denarni tok – Prevzemno delujoče podjetje običajno že ustvarja denarni tok, ki omogoča pokrivanje dolga ali s katerim si lahko izplačate razumno plačo. Po drugi strani start-up podjetja, običajno vsaj v prvih letih poslovanja, ne uspejo ustvarjati pozitivnega denarnega toka za pokritje omenjenih stroškov.
Blagovna znamka – Pri nakupu podjetja prevzemate tudi blagovno znamko, zato se vse koristi oglaševanja, marketinga, mreženja oziroma celotnega preteklega dela pri ustvarjanju dobrega imena ter prepoznavne blagovne znamke (kakovost produktov, izpolnjevanje pričakovanj kupcev ipd.) prav tako prenesle na vas. Z uveljavljeno blagovno znamko je kasneje bistveno lažje privabljati nove kupce, uveljavljati nove produkte oziroma se širiti na nove geografske trge.
Zaposleni – Pri nakupu so morda najbolj dragocen faktor, ki ga kupujete, prav zaposleni. Prejšnjemu lastniku je bil potreben čas ter precej dela, da je zaposlene našel, jih ustrezno usposobil ter vključil v kulturo podjetja. Z ustrezno ekipo zaposlenih, ki je že na mestu, boste bistveno lažje razvijali predvideno strategijo rasti v prihodnje.
Ni zagonskih opravkov – V kolikor kupite ali prevzamete že delujoče podjetje, lahko nemudoma začnete delati in se osredotočati na izboljšave in rast. Predhodni lastnik je za vas že poskrbel za temelje ter za zamudne in dolgotrajne zagonske opravke. Pri zagonu novega podjetja se lahko, kot rečeno, veliko časa in denarja porabi za zagonske opravke, kot so: nakup osnovnih sredstev, računalnikov, telefonov, pohištva, spisati zagonske dokumente, zaposlovanje ljudi itd.
Denarni tok – Prevzemno delujoče podjetje običajno že ustvarja denarni tok, ki omogoča pokrivanje dolga ali s katerim si lahko izplačate razumno plačo. Po drugi strani start-up podjetja, običajno vsaj v prvih letih poslovanja, ne uspejo ustvarjati pozitivnega denarnega toka za pokritje omenjenih stroškov.
Za omenjeno vprašanje ni natančnega odgovora. Pri večjem povpraševanju in nižji postavljeni ceni od povprečne prodajne cene, kot pri podobnih podjetjih, je postopek lahko bistveno hitrejši, obratno pa manjše povpraševanje in višja cena vplivata na bistveno počasnejši postopek prodaje podjetja.
Po različnih študijah, postopek traja nekje 6 do 9 mesecev za pogovore z zainteresiranimi kupci in še dodatnih 6 do 9 mesecev, da se transakcija dokončno zaključi, tako da je ocenjen postopek prodaje podjetja med 12 in 18 meseci. Vsekakor se lahko proces zaključi tudi hitreje ali pa traja tudi bistveno dlje oziroma se prodaja nikakor ne zaključi.
Po različnih študijah, postopek traja nekje 6 do 9 mesecev za pogovore z zainteresiranimi kupci in še dodatnih 6 do 9 mesecev, da se transakcija dokončno zaključi, tako da je ocenjen postopek prodaje podjetja med 12 in 18 meseci. Vsekakor se lahko proces zaključi tudi hitreje ali pa traja tudi bistveno dlje oziroma se prodaja nikakor ne zaključi.
Delajte na tem, da izboljšate poslovne rezultate podjetja. Analizirajte poslovne procese in poiščite načine za zmanjšanje stroškov ter povečanje prodaje z novim marketinškim pristopom, novimi produkti ali vstopom na novi trg. Izognite se pretirani davčni optimizaciji, ki negativno vpliva na poslovni rezultat, prav tako se izogibajte poslovno nepotrebnim izdatkom. Dokaz visoke dobičkonosnosti je zagotovo dober prvi korak, če pa lahko potencialnim kupcem dokažete tudi to, da se dobički podjetja povečujejo iz leta v leto, bo to zagotovo še dodatno povečalo ceno, ki so jo pripravljeni odšteti za podjetje.
Nadaljujte z vlaganjem v podjetje. Ena večjih napak se pojavi, ko lastniki po odločitvi, da bodo v prihodnje predali oziroma izstopili iz podjetja, prenehajo vlagati sredstva in napor v podjetje. V trenutku, ko prenehate vlagati v opremo, vzdrževanje, izboljšave, s tem slej kot prej zmanjšate vrednost vašega podjetja.
Ustvarite sistem dela, ki bi bil brez težav prenosljiv na potencialnega naslednika ter opolnomočite zaposlene. Sistem dela v podjetju mora biti jasen, razumljiv, prav tako mora biti tak, da se ga lahko potencialen naslednik hitro priuči. Ustvarite sistem dela, ki lahko deluje tudi brez vaše prisotnosti. Prav tako izobražujte ter opolnomočite svoje zaposlene, posebno pozornost pa posvetite vodstveni ekipi. Sposobna in strokovna vodstvena ekipa dodaja vrednost podjetju.
Izstopajte iz množice drugih podjetij. Za višjo vrednost podjetja je pomembno, da potencialnim kupcem predstavite nekaj, kar vas razlikuje od drugih konkurenčnih podjetij. Pridobite mnenja vaših dolgoletnih strank o tem, kaj je tisto, zaradi česar še vedno poslujejo z vami.
Razširite paleto kupcev vaših produktov. Zmanjšajte svojo odvisnost od peščice velikih strank in postanite manj tvegani za potencialne kupce.
Nadaljujte z vlaganjem v podjetje. Ena večjih napak se pojavi, ko lastniki po odločitvi, da bodo v prihodnje predali oziroma izstopili iz podjetja, prenehajo vlagati sredstva in napor v podjetje. V trenutku, ko prenehate vlagati v opremo, vzdrževanje, izboljšave, s tem slej kot prej zmanjšate vrednost vašega podjetja.
Ustvarite sistem dela, ki bi bil brez težav prenosljiv na potencialnega naslednika ter opolnomočite zaposlene. Sistem dela v podjetju mora biti jasen, razumljiv, prav tako mora biti tak, da se ga lahko potencialen naslednik hitro priuči. Ustvarite sistem dela, ki lahko deluje tudi brez vaše prisotnosti. Prav tako izobražujte ter opolnomočite svoje zaposlene, posebno pozornost pa posvetite vodstveni ekipi. Sposobna in strokovna vodstvena ekipa dodaja vrednost podjetju.
Izstopajte iz množice drugih podjetij. Za višjo vrednost podjetja je pomembno, da potencialnim kupcem predstavite nekaj, kar vas razlikuje od drugih konkurenčnih podjetij. Pridobite mnenja vaših dolgoletnih strank o tem, kaj je tisto, zaradi česar še vedno poslujejo z vami.
Razširite paleto kupcev vaših produktov. Zmanjšajte svojo odvisnost od peščice velikih strank in postanite manj tvegani za potencialne kupce.